Rekisteri- ja tietosuojaseloste

REKISTERI ja TIETOSUOJASELOSTE

EU Tietosuoja-asetus  GDPR

Laatimispäivä: 23.5.2018

Päivitetty: 24.1.2019

1

Rekisterinpitäjä

Nimi: Piikalikan Puoti Oy

Osoite: Myllykyläntie 82 02570 Siuntio kk

Muut yhteystiedot: (esim. puhelin virka-aikana, sähköpostiosoite):

Sähköposti piikalikka@piikalikka.fi. Puhelin 040 756 32 41.

2

Tietoturvavastaava

Yritykseltä ei vaadita erillistä tietoturvavastaavaa.

3

Rekisterin nimi: Piikalikan Puodin asiakasrekisteri

4

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus:

Asiakkaan nimi ja sähköpostiosoite kerätään kaikilta verkkokaupan asiakkailta. Asiakkaan nimeä tarvitaan tilauksen yksilöimiseen ja sähköpostiosoitetta tilausvahvistuksen lähettämiseen sekä muuhun toimituksen kannalta tarpeelliseen kommunikointiin.

Verkkokauppa-alusta pakottaa asiakkaan osoitteen syöttämisen, koska tavanomaiset verkkokaupat tarvitsevat tämän tiedon. Piikalikan Puoti ei tarvitse tätä tietoa toimitustavoissa, joissa toimitusta ei viedä asiakkaalle kotiin asti. Mutta tieto kuitenkin tallentuu systeemiin. Samaten kielivalinta tallentuu, vaikka kaupasta on tällä hetkellä vain suomenkielinen versio. Myös asiakkaan IP osoite tallentuu automaattisesti.

Lisäksi verkkokauppa-alusta tallettaa myös asiakasnumeron. Myös rekisteröitymisajankohta ja viimeisen kirjautumisen ajankohta tallentuu, jotta aktiiviset nykyiset asiakkaat voidaan erottaa palvelua käyttämättömistä asiakkaista. Verkkokauppa-alusta tallettaa automaattisesti myös ostokertojen lukumäärän sekä ostojen yhteissumman. Myös peruutettujen ostosten määrä tallentuu.

Asiakkaan puhelinnumero vaaditaan, jotta asiakas voidaan tavoittaa esimerkiksi kotiinkuljetus- tai nouto-aikataulun muuttuessa. Ainoa toimitustapa, joka ei vaadi puhelinnumeroa on nouto yrityksen toimitiloista.

Ongelmatilanteissa asiakkaaseen otetaan yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse (esimerkiksi viivästynyt toimitus, peruutus, vaikeus löytää perille tai asiakas ei paikalla).

Asiakkaan toimituksen toteuttamiseksi talletetaan myös tilauskohtaisesti toimitustapa, maksutapa, maksun viite ja tilatut tuotteet.

Asiakas voi halutessaan rekisteröityä pelkän tilaamisen sijaan. Erikseen rekisteröityvä asiakas voi halutessaan saada uutiskirjeen sähköpostitse tai tekstiviestitse. Tällä tapaa rekisteröityneet asiakkaat on mahdollista myös lajitella eri asiakasryhmiin manuaalisesti, mutta ei automaattisesti. Asiakasryhmät eivät tällä hetkellä ole käytössä.

5

Rekisterin tietosisältö:

Asiakkaan nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero, asiakasnumero, kielivalinta, ip osoite, rekisteröitymisjankohta, viimeisin kirjautumisajankohta, ostokertojen lukumäärä, ostojen yhteissumma, peruttujen ostosten lukumäärä.

Toimitustapa, maksutapa, maksun viite, tilatut tuotteet.

6

Säännönmukaiset tietolähteet:

Asiakas antaa itse nämä tiedot verkkokaupassa ostoksia tehdessään.

7

Tietojen säännönmukaiset luovutukset:

Tietoja ei luovuteta muiden käyttöön. Jos yrittäjä sairastuu ja toimituksen tekee joku toinen henkilö, tämä henkilö saa tiedot käyttöön toimituksen ajaksi toimituksen mahdollistamiseksi.

8

Tietojen siirto: EU:n tai ETA:n ulkopuolelle tietoja ei siirretä.

9

Rekisterin suojauksen periaatteet:

A Manuaalinen aineisto

Tietoja käytetään ja talletetaan sähköisesti. Manuaalista aineistoa ei ole.

B ATK:lla käsiteltävät tiedot

Asiakasrekisteri ja verkkokauppa sijaitsee valvotussa palvelinkeskuksessa käyttäjätunnuksin suojatulla palvelimella. Käytetty platform on myCashFlow. Turvallisuudesta löytyy tarkempaa tietoa sivustolta

https://www.mycashflow.fi/verkkokaupan-tietoturva/. Verkkokaupassa on myös SSLsuojaus.

Klarna Checkout ja Paytrail-tukea käytetään MyCashFlow-platformin kautta.

Käyttäjätunnuksia ei luovuteta yrityksen ulkopuolelle ja tunnukset ovat vaan yrittäjällä. Asiakkailla on mahdollisuus nähdä ja muuttaa omia tietojaan sähköisesti järjestelmässä. Tietojen poistoa varten tulee ottaa yhteyttä yritykseen esimerkiksi verkkakaupan Ota Yhteyttä toiminnon kautta.

10

Tietojen säilyttämisaika:

Varsinainen asiakasrekisteriin jää talteen uutisia pyytäneet rekisteröityneet  asiakkaat. Näille asiakkaalle lähetetään kysely kolmen vuoden kuluttua viimeisimmistä tilauksesta. Kyselyssä kysytään, haluaako hän yhä olla rekisterissä. Jos vastausta ei tule, hänet  poistetaan uutisten saajien rekisteristä.

Varsinaisen asiakasrekisterin ulkopuolelle jääneiden asiakkaiden tilauskohtaiset tiedot tallettuvat järjestelmään ja ovat erilaisten raporttien muodossa järjestelmästä kysyttävissä. Näillä ei kuitenkaan ole tilauksen toimittamisen jälkeen käyttötarvetta eivätkä asiakkaat jää varsinaiseen asiakasrekisteriin toimituksen jälkeen elleivät ole erityisesti rekisteröityneet.

11

Rekisteröitynyt asiakas  pääsee itse jälkikäteen muokkaamaan tietojaan ja näkemään ostohistoriansa. Sähköpostia tai verkkokaupan Ota Yhteyttä toimintoa käyttämällä  asiakas voi myös pyytää asiakasrekisteristä poistamista.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 17.9.2022 alkaen.

Verkkokauppa

Piikalikan Puoti
Myllykyläntie 82
02570 Siuntio

040 756 32 41
piikalikka@piikalikka.fi
2879487-7

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Kauppa toimittaa tuotteita postitse koko Suomeen. Postitse toimitetaan vaan huoneenlämmössä pidempään säilyviä tuotteita. Postitse ei toimiteta tuotteita, jotka näkyvät pelkästään kategoriassa "ruoka Siuntion lähiseudulle". Postitse ei myöskään voi tilata oman astian täyttöä esimerkiksi pesuaineille.

Siuntion lähiseudulle myös kotiinkuljetukset mahdollisia. Lähiseudulla tarkoitetaan Siuntiota, Kirkkonummea, Lohjan asemaa, Lohjan keskustaa ja Muijalaa. Tuotteet voi myös itse noutaa Siuntion noutopisteistä (Pickala Golf tai Siuntion kylpylä).

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin.

Etusivulla näkyvät tuotteet ovat koko Suomeen tilattavissa. Yleinen jaottelu on, että kaikki huoneenlämmössä säilyvät tuotteet ovat kaikkien tilattavissa.

Postitse toimitettavat ostokset voi maksaa ennakkolaskulla, Paytraililla tai Klarna Checkoutin kautta.

Jääkaappi- tai pakastinsäilytystä vaativat toimitetaan vaan Siuntion lähiseudulle kotiinkuljetuksella tai ne noudetaan noutopisteistä. Tällaisia tuotteet pitää valita ostoskoriin kategoriasta "Ruoka Siuntion lähiseudulle". Lähiseudulla tarkoitetaan Siuntiota, Kirkkonummea, Lohjan asemaa, Lohjan keskustaa ja Muijalaa. Tuore liha tulee tilata viimeistään maanantaina, jos haluaa toimituksen saman viikon perjantaina. Jos tilaus ei sisällä tuoretta lihaa (tai tuotteita, joita ei ole varastossa), tilaus tulee jättää viimeistään torstaina, jolloin toimitus on saman viikon perjantaina.

Lähiseudulla asuvat voivat maksaa ostoksensa myös käteisellä tai pankki/luottokortilla kotiinkuljetuksen ja noudon yhteydessä. Paikallisille myös lähimaksu on vaihtoehto.

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Postitse toimitettavat ostokset voi maksaa ennakkolaskulla tai Paytrailin kautta. Paytrail tukee verkkopankkeja (Nordea, Osuuspankki,
Danske bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, POP, Säästöpankki, Oma Säästöpankki) sekä luottokortteja (Visa, Mastercard, MobilePay) sekä Wallay (Collector) - laskua ja osamaksua.

Kotiinkuljetettavat ja noudettavat ostokset voi maksaa myös käteisellä, pankki- tai luottokortilla toimituksen yhteydessä. Myös lähimaksu mahdollinen. Näiden ostosten ennakkomaksun tulee olla tilillä torstaina, jos haluat kotiinkuljetuksen tai noudon saman viikon perjantaina.

Käteinen maksetaaan joko kotiinkuljetuksen tai noudon yhteydessä. Varaa mieluiten tasaraha.

Pankki- tai luottokortilla voi myös maksaa noudon tai kotiinkuljetuksen yhteydessä. Myös lähimaksu onnistuu.

Paytrail Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Tilauksen maksaminen on tilausvahvistus.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Piikalikan Puoti
Myllykyläntie 82
02570 Siuntio

040 756 32 41
piikalikka@piikalikka.fi
2879487-7

Toimitustavat ja -kulut

Toimitustapoina on valittavana Posti, Matkahuolto, kotiinkuljetus tilauksen osoitteeseen tai nouto. Postitoimitus on saatavilla koko Suomessa, kotiinkuljetus ja nouto ainoastaan Siuntion lähiseudulla.

Posti/Smartpost/Matkahuolto toimitus on ilmainen yli 49 euron tilauksille. Postitoimitus käynnistyy vasta, kun asiakas on maksanut joko klarna Checkoutin kautta tai ennakkolaskulla. Ruokatuotteista postitse lähetetään vaan pidempään lämpimässäkin säilyviä tuotteita, jotka ovat kaupassa hakemistossa "Ruoka Postitse". Myöskään oman pullon täyttö pesuaineille ei onnistu, jos tilaus toimitetaan postitse. Kaikki muut tuotteet on tilattavissa postitsekin ilman rajoituksia.

Kotiinkuljetusalue on Siuntio, Kirkkonummi ja Inkoon Degerbyhy (10160) sekä Lohjalle (aseman seutu, keskusta ja Muijala). Kotiinkuljetuksen saadakseen tarvitsemme puhelinnumeron mahdollisia viime hetken yhteydenottoja varten. Kotiinkuljetus tapahtuu asiakkaan kanssa sovittavana ajankohtana.

Asiakas voi myös noutaa tilauksensa ennalta sovittuna ajankohtana Siuntion Myllykylästä.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Postipaketti annetaan postin toimitettavaksi viimeistään 10 päivää tilauksen ja maksun saamisesta, yleensä kuitenkin jo seuraavana arkipäivänä.

Kotiinkuljetus- ja noutoajankohta sovitaan erikseen asiakkaan kanssa.

Tuotteilla, joita ei näy varastosaldoissa, voi olla pidempi toimitusaika. Asiakkaaseen otetaan yhteytta ja toimitusajasta annetaan arvio.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä. Asiakas vastaa siitä, että tuote palautetaan alkuperäisessä myyntikunnossa ja asiakas vastaa itse palautuksen aiheuttamista kuluista. Tuotteen hinta hyvitetään vasta, kun tuotteen kunto on tarkastettu. Pidätämme oikeuden vähentää palautettavasta summasta osa mikäli tuote on vaurioitunut.

Yllä olevat ehdot eivät ole voimassa tuotteilla, jotka

- on toimitettu sinetöitynä ja avatulla tavaralla, jota ei voi terveydellisistä tai hygieniasyistä paketin avaamisen jälkeen voi palauttaa, esimerkiksi kuukupit, elintarvikkeet ja pesuaineet.

- nopeasti pilaantuvia tai vanhentuvia tuotteita, tai luonteensa vuoksi toimittamisen jälkeen erottamattomasti muiden tavaroiden kanssa sekoittuneita tuotteita, esimerkiksi nopeasti pilaantuvat elintarvikkeet

Koska myymämme tuotteet ovat muutamia poikkeuksia lukuunottamatta tuotteita, joita ei hygieniasyistä saa avata, suositeltavinta olisi palauttaa paketti kokonaan avaamatta lähetystä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla sähköpostitse (osoite piikalikka@piikalikka.fi) tai voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme. Palautuslomake toimitetaan yritykselle joko sähköpostitse tai palautettavien tuotteiden mukana. Palautettavat tuotteet tulee lähettää osoitteeseen Piikalikan Puoti Oy, Myllykyläntie 82, 02570 Siuntio kk.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille teiltä saamamme suoritukset, mutta emme maksamiamme toimituskustannuksia viivytyksettä saatuamme palautetun paketin takaisin. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun.

Yllä olevat ehdot eivät ole voimassa tuotteilla, jotka

- on toimitettu sinetöitynä ja avatulla tavaralla, jota ei voi terveydellisistä tai hygieniasyistä paketin avaamisen jälkeen voi palauttaa, esimerkiksi kuukupit, elintarvikkeet ja pesuaineet.

- nopeasti pilaantuvia tai vanhentuvia tuotteita, tai luonteensa vuoksi toimittamisen jälkeen erottamattomasti muiden tavaroiden kanssa sekoittuneita tuotteita, esimerkiksi nopeasti pilaantuvat elintarvikkeet

{%LegalShipmentReturnExpenses}

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain niiden tuotteiden arvon alenemisesta, jotka on avattu, joita on käytetty tai joille on tullut vaurioita.

Yllä olevat ehdot eivät ole voimassa tuotteilla, jotka

- on toimitettu sinetöitynä ja avatulla tavaralla, jota ei voi terveydellisistä tai hygieniasyistä paketin avaamisen jälkeen voi palauttaa, esimerkiksi kuukupit, elintarvikkeet, kosmetiikka ja pesuaineet.

- nopeasti pilaantuvia tai vanhentuvia tuotteita, tai luonteensa vuoksi toimittamisen jälkeen erottamattomasti muiden tavaroiden kanssa sekoittuneita tuotteita, esimerkiksi nopeasti pilaantuvat elintarvikkeet

Yllä mainitun tyyppisiä tuotteita ei voi palauttaa.

Lunastamaton paketti:

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, veloitamme yritykselle aiheutuneet toimituskustannukset ennen maksun palautusta. Toimituskustannukset ovat vähintään 7,00 € ja enintään 21,00 €.

Lunastamattoman paketin uudelleen lähettämisestä veloitamme toimituskulut, jotka riippuvat paketin koosta. Toimituskulujen summa ilmoitetaan asiakkaalle uudelleenlähetyksestä sovittaessa. Asiakas maksaa summan ilmoitetulle pankkitilille ja uudelleenlähetys voidaan tehdä vasta summan näkyessä tilillä.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Lahjakortit

Lahjakortilla voi ostaa tuotteita lahjakortin rahasummalla yhdessä tai useammassa erässä. Kortti on voimassa 1 vuoden ostohetkestä.